Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Gościejewie

„ Trzeba mieć wytrwałość i wiarę w siebie. Trzeba wierzyć , że człowiek jest do czegoś zdolny i osiągnąć to za wszelką cenę.” Maria Skłodowska-Curie

• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Gościejewie

Kalejdoskopem przez mity.

Email Drukuj PDF

Dnia 17 października 2016r.  19 uczniów z klasy V szkoły podstawowej oraz 26 uczniów z klas I, II i III gimnazjum obejrzało przedstawienie pt. „Nić życia” wystawione przez aktorów Teatr „ IMPLUS”. Na scenie Rogozińskiego Centrum Kultury gościła wyjątkowa galeria postaci mitologicznych. Zaprezentowany spektakl zawierał  treści dydaktyczne, które na pewno wykorzystane zostaną podczas lekcji języka polskiego i historii. Brawa dla wszystkich aktorów.

Smak przygody w Parku Linowym „Adrenalina”.

Dnia 29 września 2016r. uczniowie klasy II gimnazjumpod opieką nauczycielek: Damiany Szumińskiej – Jabłońskiej i Beaty Ortyl wyjechali na klasową wycieczkę do Parku Linowego „Adrenalina” w Obornikach. Wspólny wyjazd zapewnił uczniom niezapomniane wrażenia, adrenalinę oraz wysiłek na świeżym powietrzu.Wyjazd zwieńczyła biesiada przy ognisku i smażenie kiełbasek. Warto było spróbować tego dnia swoich sił i przeżyć wspaniałą przygodę w ulubionym parku, by wrócić do tego miejsca,w towarzystwie koleżanek i kolegów z klasy, po raz trzeci w przyszłym roku szkolnym.

Narodowe czytanie „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza.

Email Drukuj PDF

Dnia 27 września 2016 r.  Ligia (Weronika Antoniewicz), Marek Winicjusz (Jagoda Szejner) oraz narrator (Marta Staszewska) udały się do Biblioteki Publicznej w Rogoźnie, aby zmierzyć się z powieścią Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”. Kolejna edycja ogólnopolskiej akcji Narodowe Czytanie została przygotowana przez pracowników Rogozińskiego Centrum Kultury wspólnie z uczniami LO im. Przemysława II w Rogoźnie. Po raz kolejny zetknęliśmy się z dziełem literatury polskiej. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tym przedsięwzięciu. Galeria na www.rck.pl

Zmieniony: Środa, 23 Listopad 2016 10:41

Konkurs na spot pt."Dopalacze niszczą życie".

Email Drukuj PDF

Konkurs na spot organizowany w ramach programu Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu  pt. „Dopalacze niszczą życie” na szczeblu powiatowym rozstrzygnięty!!!

Uczniowie II klasy gimnazjum Dajema Aleksandra, Klimowicz Wiktoria oraz Krüger Kamil zajęli 3 miejsce w eliminacjach powiatowych.

Od września 2015 r w Wielkopolsce realizowany był projekt pod nazwą Dopalacze niszczą życie” skierowany do młodzieży, do rodziców i nauczycieli. Głównym celem programu było przekazanie wiedzy na temat konsekwencji psychologicznych, neurologicznych, społecznych i prawnych zażywania substancji zastępczych oraz środków odurzających, a także wskazania sposobów zapobiegania istniejącym zagrożeniom. Program zakładał aktywizowanie młodych ludzi w budowaniu mody na życie wolne od uzależnień. W ramach projektu uczniowie  gimnazjum wzięli udział w konkursie stworzenia spotu dotyczącego zażywania dopalaczy. Organizatorem konkursu  był Komendant Wojewódzki Policji w Poznaniu.

Przygotowując się do realizacji projektu uczniowie dowiedzieli się o niebezpieczeństwach zażywania środków odurzających takich jak utrata pamięci, uszkodzenia mózgu, zaburzenia osobowości, uszkodzenia wątroby, czy nawet próby samobójcze. Gimnazjaliści napisali scenariusz spotu i przeprowadzili casting na odtwórców ról, samodzielnie nagrali scenki kamerą, poddali je obróbce komputerowej, stworzyli animacje graficzne z hasłami i umiejętnie połączyli wszystkie fragmenty w jeden film. Nagrali filmy na nośniki pamięci z możliwością odtworzenia ich na każdym dostępnym sprzęcie elektronicznym. Filmy są swoistym apelem i ostrzeżeniem, aby nie kupować i nie zażywać niebezpiecznych substancji. Wykonane przez uczniów filmy promują zdrowy styl życia - wolny od nałogów.

Zmieniony: Czwartek, 01 Wrzesień 2016 09:37

SPORTOWE SUKCESY

Email Drukuj PDF

KOLEJNE SUKCESY NASZYCH SPORTOWCÓW.

23 maja 2016 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Mistrzostwach Powiatu Obornickiego w Indywidualnych Biegach Przełajowych dziewcząt i chłopców Szkół Podstawowych i Gimnazjum. Mistrzem Powiatu w kategorii klas I - II gimnazjum został uczeń naszej szkoły Patryk Jessa, brązowy medal wywalczył Krystian Wołczyński. W kategorii klas IV - V szkoły podstawowej 6 miejsce zajęła Natalia Szurpit, natomiast Weronika Urban zajęła 4 miejsce w kategorii klas VI. Do zawodów uczniów przygotował nauczyciel wychowania fizycznego pan Dawid Kalff. Wymieniona czwórka uczniów wywalczyła awans na zawody wojewódzkie, które 2 czerwca odbędą się w Żerkowie. Gratulujemy i życzymy powodzenia na etapie wojewódzkim.

OGROMNY SUKCES NASZYCH SIATKARZY PLAŻOWYCH

Zespół Szkół w Gościejewie po raz kolejny witał najlepszych siatkarzy plażowych naszej gminy i powiatu. Organizatorem turniejów był nauczyciel wychowania fizycznego pan Dawid Kalff.

13 maja 2016 r. w Zespole Szkół w Gościejewie nasi chłopcy zostali Mistrzami Gminy Rogoźno w siatkówce plażowej, pokonując zdecydowanie wszystkie reprezentacje naszej gminy po 2:0 awansując do mistrzostw powiatu. 25 maja 2016 r. w Mistrzostwach Powiatu Obornickiego nasi siatkarze ( Przemysław Zjawiński, Dawid Michor i Kai Matoga) okazali się ponownie NAJLEPSI, pokonując gimnazjum z Parkowa i gimnazjum nr 3 z Obornik. Wręczenia medali oraz uroczystego podsumowania turniejów dokonała pani dyrektor Longina Pijanowska. Wspaniały wynik siatkarzy prowadzonych przez pana Dawida Kalffa dał awans na Mistrzostwa Województwa Wielkopolskiego, które odbędą się 7 czerwca we Wrześni. BRAWO CHŁOPCY!!! Jesteśmy z was dumni. Życzymy dalszych sukcesów na etapie wojewódzkim.

Teatr ma w sobie magię.

Email Drukuj PDF

Dnia 28 września 2016 r. uczniowie z klas: II i III gimnazjum wzięli udział w szkolnym projekcie  Spotkania z kulturą w niezwykłym miejscu”. Udali się do Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie. Obejrzeli spektakl teatralny „Antygona” Sofoklesa. Historia oparta na micie o tebańskim rodzie Labdakidów była dla wszystkich widzów, trzymającą w napięciu, tragiczną opowieścią. Dzięki poznaniu losów antycznych bohaterów można było dotknąć istoty ludzkiego cierpienia. Po przedstawieniu udaliśmy się na długi spacer ulicami Gniezna. Już dziś z niecierpliwością wyczekujemy listopadowego wyjazdu do teatru.

ZACZĘŁO SIĘ…

Dnia 1 września 2016 roku w amfiteatrze w Gościejewie uczniowie, nauczyciele i pracownicy Zespołu Szkół oraz zaproszeni goście i rodzice uczestniczyli w uroczystości rozpoczęcia  roku szkolnego.

Nowy rok szkolny to nowa, wielka przygoda, zarówno dla uczniów, nauczycieli jak i rodziców - to przede wszystkim bardzo ważny dzień dla pierwszoklasistów szkoły podstawowej i gimnazjum, którzy złożyli ślubowanie i zostali pasowani na uczniów przez nową dyrektor szkoły Panią mgr Radosławę Jurgę. Na pamiątkę tego wydarzenia każdy pierwszoklasista otrzymał pamiątkowy dyplom. Zgodnie ze szkolną tradycją  w części artystycznej wspomniano o  tragicznym wrześniu 1939 roku, a minutą ciszy uczczono wszystkich poległych w czasie  II wojny światowej.

Na ten nowy rok szkolny 2016/2017 życzymy wszystkim nauczycielom pozytywnej energii i siły, aby udało się im  zrealizować  zamierzone cele. Wam drodzy uczniowie życzymy sukcesów w zdobywaniu wiedzy i kolejnych umiejętności oraz wytrwałości i ogromnego zapału do pracy nad własną edukacją.

Życzenia spokojnego roku szkolnego przekazujemy również rodzicom. Państwa zaangażowanie w pracę szkoły jest niezwykle cenne, dlatego prosimy o nie również w tym roku szkolnym.

Zmieniony: Poniedziałek, 24 Październik 2016 09:04

SZKOLNA WYCIECZKA W KARKONOSZE

Email Drukuj PDF

W dniach od 1 do 3 czerwca 2016 roku grupa 45 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z czterema opiekunami wyjechała na 3 – dniową wycieczkę w Karkonosze.
Dzień 1: wyruszamy o godzinie 430 do Wrocławia – to pierwszy przystanek naszej wyprawy. Niemalże cała podróż upływa nam w strugach ulewnego deszczu, jednak Wrocław wita nas słońcem i upałem – pogoda wymarzona. Zwiedzanie rozpoczynamy od Katedry
i Ostrowa Tumskiego, podziwiamy Rynek Starego Miasta, a przy nim urokliwe Kamieniczki Jaś i Małgosia, oglądamy pomnik ku czci Zwierząt Rzeźnych oraz szukamy symboli miasta – wrocławskich krasnali – udaje nam się kilka znaleźć. Na Rynku kupujemy też pamiątki
z pobytu we Wrocławiu. Około południa wchodzimy na teren Wrocławskiego Zoo – największe wrażenie robi na nas Afrykarium. Późnym popołudniem przejeżdżamy do Karpacza na nocleg w ośrodku „Złoty Potok”.

Dzień 2: po obfitym śniadaniu wyruszamy na wędrówkę w góry, wyciągiem krzesełkowym wjeżdżamy na Kopę podziwiając panoramę Karkonoszy. Pogoda znowu wymarzona, Śnieżka – cel naszej wspinaczki jawi nam się w pełnej krasie. Z Kopy idziemy na Śnieżkę, prowadzi nas przewodnik sudecki – Pan Janusz, który po drodze ciekawie opowiada. Wszyscy mniej lub bardziej zmęczeni wchodzimy na Śnieżkę, po dłuższym odpoczynku, schodzimy łagodną trasą do schroniska Samotnia nad Karkonowskim Małym Stawem, widoki zapierają nam dech. Dalej kierując się w dół dochodzimy do Świątyni Wang, tutaj przerwa na zakup pamiątek. W Karpaczu podziwiamy Dziki Wodospad, zaporę na Łomnicy oraz skocznię narciarską „Orlinek”. Wieczorem niesamowita atrakcja dla wszystkich - zjazdy na torze saneczkowym.  Dzień kończymy na pieczeniu kiełbasek i wspólnych rozmowach przy ognisku.

Dzień 3: po śniadaniu, spakowani, bo to już ostatni dzień naszej wycieczki, jedziemy do Kowar. Tam zwiedzamy kopalnię uranu „Liczyrzepa”, a następnie przejeżdżamy do Polkowic do Aquaparku. Korzystamy z kąpieli w kompleksie basenowym, w jakuzi
i wannach solankowych regenerujemy  nasze obolałe po wędrówce górskiej nogi. Po obiadokolacji wyruszamy w drogę powrotną do domu.

Cieszymy się, że wszyscy zdrowo i bezpiecznie, pełni wrażeń, chociaż zmęczeni wrócili do domu. Dziękujemy Radzie Rodziców za sfinansowanie prowiantu na wyprawę w góry.

Zmieniony: Sobota, 02 Lipiec 2016 19:47

Konkurs Ortograficzny w Rożnowie.

Email Drukuj PDF

28 kwietnia 2016 roku,  już po raz szósty uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Powiatowym Konkursie Ortograficznym w Rożnowie. Szkołę podstawową reprezentowała uczennica z klasy VI – Iga Szymkowiak, natomiast gimnazjum uczennica z klasy III – Jagoda Kuchcińska. Dziewczyny zmagały się z tekstami dyktand, przepełnionymi wyrazami zawierającymi trudność ortograficzną. Jagoda Kuchcińska była jedną z 6 uczennic, które napisały dyktando bezbłędnie i znalazła się w grupie uczestniczek,  które przystąpiły do dogrywki. Dziękujemy uczennicom za udział w konkursie i życzymy dalszych sukcesów ortograficznych.

Strona 3 z 21
Reklama

Biuletyn Informacji Publcznej

Uroczystość Nadania Imienia Noblistów Polskich

Tygodniowy plan zajęć ważny od 04 września 2017 r.