Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Gościejewie

„ Trzeba mieć wytrwałość i wiarę w siebie. Trzeba wierzyć , że człowiek jest do czegoś zdolny i osiągnąć to za wszelką cenę.” Maria Skłodowska-Curie

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Home Kulturalnym być…

Kulturalnym być…

Email Drukuj PDF

Od września tego roku szkolnego w naszej placówce realizowany jest program „Kulturalnym być…”, który skierowany jest do uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej. Konsultacje z wychowawcami klasy piątej i czwartej oraz spostrzeżenia zachowań tej grupy uczniów podczas lekcji, przerw i ich udział w różnorodnych wydarzeniach w szkole i poza nią, skłoniły nas do podjęcia zadań, które przyczynią się do podniesienia poziomu kultury osobistej naszych wychowanków. Uczniowie powinni zrozumieć, że właściwe zachowanie, zgodne z ogólnie przyjętymi normami, ma wpływ na ich życie, a osoby przestrzegające zasad savoir – vivre są zawsze lubiane, cenione i szanowane. Powinni wiedzieć, że jednym z najważniejszych czynników niezbędnych do osiągnięcia sukcesów w dorosłym życiu i akceptacji przez społeczeństwo jest wiedza o tym, jak zachować się w każdej sytuacji i postępowanie zgodnie z posiadaną wiedzą.

Program edukacyjno – wychowawczy „Kulturalnym być…” realizowany jest w ramach godzin z wychowawcą, raz w miesiącu we współpracy z wychowawcami klasy czwartej i piątej oraz innymi nauczycielami , którzy włączają się do realizacji programu. Poszczególne zagadnienia programu obejmują obszary zachowania i postaw, które znacząco wpływają na relacje uczniów, na ich funkcjonowanie w szkole, a także poza nią.



Podczas realizacji programu zakładamy, że wszelkie podjęte działania wpłyną pozytywnie na rozwój kultury osobistej uczniów, wykształtują w nich wrażliwość wobec innych ludzi i środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem właściwego zachowania się w szkole, wśród nauczycieli i rówieśników a także poza murami szkoły.

Do tej pory zrealizowaliśmy cztery tematy tego programu. Uczniowie chętnie podejmują się wykonywania zadań, aktywnie biorą udział w przedsięwzięciach i twórczo pracują nad poprawą swoich manier. Udało nam się zaangażować innych nauczycieli oraz rodziców, którzy chętnie podjęli się współpracy z wychowawcami. Efekty osiągamy małymi krokami, ale poprawiła się kultura słowa między uczniami – zwracają uwagę na używanie zwrotów grzecznościowych, nie używają wulgaryzmów. Chłopcy częściej są dżentelmenami, ustępują miejsca dziewczętom , otwierają im drzwi itp. Dbają również o estetykę swoich posiłków, o odpowiedni ubiór na różne okoliczności. Mamy nadzieję, że pogadanka o zachowaniu w teatrze, kinie i muzeum również przyniesie w przyszłości pozytywne efekty.

Po wykonaniu poszczególnych zadań zaplanowanych w programie, klasy otrzymują punkty, które zostaną zsumowane w zbiorczej tabeli. Klasa , która uzyska największą ilość punktów zostanie nagrodzona i otrzyma dyplom „Kulturalna klasa”. Nastąpi to w czerwcu na wyjeździe integracyjnym – biwaku, z uczniami klas IV – VI, gdzie zostaną zaproszeni również rodzice dzieci. Mam nadzieję, że po realizacji programu poziom kultury osobistej naszych wychowanków podwyższy się i wpłynie to pozytywnie na relacje między nimi oraz na dobry wizerunek naszej szkoły.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z realizacji programu.

 
Reklama

Biuletyn Informacji Publcznej

Uroczystość Nadania Imienia Noblistów Polskich

Tygodniowy plan zajęć ważny od 04 września 2017 r.

Zapraszamy do galerii


Nobliści Polscy

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Kalendarz

luty 2014
Tpwścpsn
0512
063456789
0710111213141516
0817181920212223
092425262728

Nasze rysunki

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Projekt 4elt

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama